Morning sickness in pregnancy

چند نکته مهم برای درمان تهوع و استفراغ بارداری 🔹بیشتر استراحت کنید،شبها زود بخوابید و صبح زوداز خواب بلند شوید. چرت زدن در طول روزکمک کننده است. با افزایش سن بارداری از بالش های مخصوص بارداری استفاده کنید 🔹غذاهای چرب و تند ،مایعات و مواد حاوی کافئین را حذف کنید . 🔹حجم غذا در هر…

چند نکته مهم برای درمان تهوع و استفراغ بارداری

🔹بیشتر استراحت کنید،شبها زود بخوابید و صبح زوداز خواب بلند شوید.

چرت زدن در طول روزکمک کننده است.

با افزایش سن بارداری از بالش های مخصوص بارداری استفاده کنید

🔹غذاهای چرب و تند ،مایعات و مواد حاوی کافئین را حذف کنید .

🔹حجم غذا در هر وعده را کاهش دهید

🔹خوردن بیسکویت ها یا کراکرهای نمکی و‌یا یک اسنک حاوی پروتئین قبل از خواب شب ممکن است کمک کننده باشد

برای صبحانه اب میوه های حاوی پتاسیم و همچنین موز انتخاب خوبی هستند

کربوهیدراتها مثل برنج ،سیب زمینی پخته برای استفاده در وعده نهار مناسبند

بیشتر غذاها را سرد مصرف کنید تا با کاسته شدن بوی انها میزان تهوع کاهش یابد

🔹از نظر فیزیکی و ذهنی خودتان را مشغول کنید
کتاب بخوانید، جدول حل کنید، پیاده روی های کوتاه داشته باشید ،فیلم دلخواهتان را ببینید ،موسیقی گوش کنید.

🔹میزان کافی مایعات مصرف کنید

🔹از زنجبیل استفاده کنید،بسکویت یا کوکی های حاوی زنجبیل
استفاده از برش های نازک زنجبیل در چای یا مایعات
🔹لباسهای راحت و‌ازاد بپوشید .

🔹استفاده از ویتامین B6 کمک کننده است.

تعدادی از زنان باردار با مصرف‌قرص های اهن دچار تهوع و‌استفراغ میشوند استفاده از ترکیبات اهسته رهش و همچنین خوردن قرص اهن همراه با اب میوه های حاوی ویتامین سی باعث جذب بهتر میشود.
🔹ساعات طولانی در مقابل مانیتور کامپیوتر قرار نگیرید.
اگر مجبور به استفاده از کامپیوتر هستید ،صفحات را بزرگتر کنید واز پس زمینه صورتی استفاده کنید.
🔹در معرض عوامل محرک مثل بوهای تند و ناراحت کننده قرار نگیرید،گاهی بوییدن یک لیمو میتواند کمک کننده باشد.
🔹قدم اخر
تحت نظر پزشک از انتی اسیدها استفاده کنید

🔹🔹غذاها

ببیشتر از غذای سرد استفاده کنید.
غذای غیر تند و ملایم مثل سوپ مرغ مصرف کنید.
اب میوه بنوشید و سبزیجات فراوان مصرف کنید.
کراکرهای نمکی انتخاب خوبی هستند.

اب نباتهای حاوی لیمو کمک کننده اند.


    به اشتراک بگذارید: