۱۰ توصیه طلایی در مورد پیشگیری از سرطان

۱) تاآنجاکه ممکن است لاغر بمانید نه آن‌قدرکه زیر وزن مناسب خود شوید. ۲) هر روز حداقل ۳۰ دقیقه فعّالیّت فیزیکیِ مستمر داشته باشید و درصورتی‌که اضافه‌وزن دارید، ۶۰ دقیقه فعّالیّت فیزیکی داشته باشید. ۳) تاآنجاکه می‌توانید موادِّ غذایی پرانرژی، مانند: موادِّ غنی از قندها، چربی‌ها و فقیر ازنظر فیبر را کم‌تر مصرف کنید و…

۱) تاآنجاکه ممکن است لاغر بمانید نه آن‌قدرکه زیر وزن مناسب خود شوید.

۲) هر روز حداقل ۳۰ دقیقه فعّالیّت فیزیکیِ مستمر داشته باشید و درصورتی‌که اضافه‌وزن دارید، ۶۰ دقیقه فعّالیّت فیزیکی داشته باشید.

۳) تاآنجاکه می‌توانید موادِّ غذایی پرانرژی، مانند: موادِّ غنی از قندها، چربی‌ها و فقیر ازنظر فیبر را کم‌تر مصرف کنید و از نوشیدن نوشیدنی‌های قنددار نیز بپرهیزید.

۴) مقادیر متنوّع بیش‌تری از سبزیجات، غلّات، میوه‌جات و حبوبات بخورید.

۵) خوردن گوشت قرمز را محدود کنید و از مصرف گوشت فرآوری‌شده پرهیز کنید.

۶) درصورت مصرف مشروبات الکلی، مصرف آن را حدّاکثر به دوبار درمورد مردان و یک‌بار در روز، درمورد زنان کاهش دهید.

۷) از مصرف غذاهای شور و ترکیبات نمک‌اندود‌شده پرهیز کنید.

۸) برایِ جلوگیری از ابتلا به سرطان، مکمّل استفاده نکنید.

۹) حتماً تا ۶ ماه بعد از تولّد، به نوزادتان شیر مادر دهید.

۱۰) این توصیه‌ها افرادی را که از سرطان بهبودی حاصل کرده‌اند نیز دربرمی‌گیرد.

    ۹۵/۱۱/۰۶

    ۱۰:۴۶


    به اشتراک بگذارید: