رژیم غذایی و سرطان

اکثر رژیم‌هایی که خاصیت ضدّسرطان دارند خاستگاه گیاهی دارند. مصرف «سبزیجات غیرنشاسته‌ای» ضدّسرطان‌های: گوارش فوقانی، مری، معده، دهان، حلق و حنجره است. «سیر» احتمالاً نقش پیش‌گیری درمقابل سرطان رودۀ بزرگ و راست‌روده را دارد. میوه نقش محافظتی دربرابر سرطان‌های: مری، حلق،حنجره، معده و ریه را دارد. اثرات مفید سبزی‌جات و میوه‌جات به‌دلیل محتوای فیبر، ویتامین‌های…

اکثر رژیم‌هایی که خاصیت ضدّسرطان دارند خاستگاه گیاهی دارند. مصرف «سبزیجات غیرنشاسته‌ای» ضدّسرطان‌های: گوارش فوقانی، مری، معده، دهان، حلق و حنجره است. «سیر» احتمالاً نقش پیش‌گیری درمقابل سرطان رودۀ بزرگ و راست‌روده را دارد. میوه نقش محافظتی دربرابر سرطان‌های: مری، حلق،حنجره، معده و ریه را دارد.

اثرات مفید سبزی‌جات و میوه‌جات به‌دلیل محتوای فیبر، ویتامین‌های خاص و ترکیبات بیواکتیوِ دیگر، ازجمله: کاروتنویدها (سبزی‌جات رنگی)  فولات (سبزی‌جات سبزرنگ مانند: کاهو و کلم)، گلوکوزینولات (کلم) و آللیل سولفید (پیاز و سیر) است. ازآنجایی‌که سبزیجاتِ غیرنشاسته‌ای محتوی انرژی کمی دارند، احتمالاً رژیمی غنی از این مواد مانع افزایش وزن خواهد شد. براساس توصیۀ سازمان بین‌المللی تحقیق روی سرطان/ انستیتوی امریکایی تحقیق روی سرطان، روزانه ۴۰۰ گرم سبزی‌جات غیرنشاسته‌ای و میوه‌جات مصرف کنید و در هر وعدۀ غذایی از غلّات پردازش‌نشده استفاده کنید.

    ۹۵/۱۱/۱۱

    ۱۰:۳۷


    به اشتراک بگذارید: