بی نظمی های قلبی ناشی از مواد خوراکی یا داروها

بی نظمی های قلبی می توانند  به دنبال مصرف برخی از مواد خوراکی، داروها یا سموم  ایجاد یا تشدید شوند.

دارو ها : بسیاری  از داروها خود باعث آریتمی می شوند و بسیاری از داروهای دیگر در بیماران دارای آریتمی قلبی منجر به تشدید علائم می شوند. برخی از داروها میتوانند منجر به آریتمی های کشنده و مرگ ناگهانی شوند . بنا بر این اگر مبتلا به نوعی بیماری قلبی هسید حتما آن را به پزشگ معالج خود اطلاع دهید.

اگر بعد از مصرف دارویی دچار طپش قلب، تندی یا کندی ضربان قلب شدید حتما آن را  به پزشک اطلاع دهید.

از جمله داروهایی که میتوانند آریتمی را ایجاد یا تشدید کنند عبارتند از: داروهای ضد آسم، داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین ها و انواع داروهای قلبی.

حتی بعضی از داروهای ضد بی نظمی های قلبی می توانند باعث بی نظمی های دیگری شوند.

مواد غیر دارویی:

الکل، سیگار، قلیان، بعضی از مواد مخدر و روان گردان غیر قانونی.

مواد غذایی:

قهوه، چای، شکلات، نوشابه های دارای کولا، نوشابه های حاوی کافئین و  غذاهای تند ممکن است باغث بینظمی های قلبی شوند.البته اکثر بی نظمی های ایجاد شده خطرناک نیستند.

با توجه به موارد فوق اگر دچار بی نظمی قلبی هستید

۱-حتما داروهایی را که مصرف می کنید به پزشک نشان دهید .

۲- عادات غذایی خود را با پزشک در میان بگذارید.

۳- از مصرف سیگار، قلیان، الکل و مواد مخدر جدا خود داری کنید.

۴-بروشور هر داروی جدیدی را از نظر عوارض بی نظمی های قلبی مطالعه کنید.

تصویر پروفایل نویسنده:دکتر علیرضا حیدری بکاولی
پروفایل داک تاپ
گفتگو با دکتر علیرضا حیدری بکاولی
سایر مقالات دکتر علیرضا حیدری بکاولی

کانال تلگرام بهترین پزشکان ایران | داک تاپ

کانال تلگرام بهترین پزشکان ایران | داک تاپ

اینستاگرام بهترین پزشکان ایران

اینستاگرام داک تاپ | بهترین پزشکان ایران

بستن
تبلیغات:

داک تاپ از تمامی علاقه مندان به بازاریابی و تولید محتوی بصورت تمام وقت و یا پاره وقت-دورکاری دعوت به همکاری می کند. جهت فرستادن در خواست خود به این صفحه مراجعه بفرمایید.

کار پاره وقت در داک تاپ

همکاری با داک تاپ