۱۰ توصیه طلایی در مورد پیشگیری از سرطان

۱) تاآنجاکه ممکن است لاغر بمانید نه آن‌قدرکه زیر وزن مناسب خود شوید.

۲) هر روز حداقل ۳۰ دقیقه فعّالیّت فیزیکیِ مستمر داشته باشید و درصورتی‌که اضافه‌وزن دارید، ۶۰ دقیقه فعّالیّت فیزیکی داشته باشید.

۳) تاآنجاکه می‌توانید موادِّ غذایی پرانرژی، مانند: موادِّ غنی از قندها، چربی‌ها و فقیر ازنظر فیبر را کم‌تر مصرف کنید و از نوشیدن نوشیدنی‌های قنددار نیز بپرهیزید.

۴) مقادیر متنوّع بیش‌تری از سبزیجات، غلّات، میوه‌جات و حبوبات بخورید.

۵) خوردن گوشت قرمز را محدود کنید و از مصرف گوشت فرآوری‌شده پرهیز کنید.

۶) درصورت مصرف مشروبات الکلی، مصرف آن را حدّاکثر به دوبار درمورد مردان و یک‌بار در روز، درمورد زنان کاهش دهید.

۷) از مصرف غذاهای شور و ترکیبات نمک‌اندود‌شده پرهیز کنید.

۸) برایِ جلوگیری از ابتلا به سرطان، مکمّل استفاده نکنید.

۹) حتماً تا ۶ ماه بعد از تولّد، به نوزادتان شیر مادر دهید.

۱۰) این توصیه‌ها افرادی را که از سرطان بهبودی حاصل کرده‌اند نیز دربرمی‌گیرد.

    تصویر پروفایل نویسنده:دکتر سید مهدی هاشمی
    پروفایل داک تاپ
    گفتگو با دکتر سید مهدی هاشمی
    سایر مقالات دکتر سید مهدی هاشمی

    کانال تلگرام بهترین پزشکان ایران | داک تاپ

    کانال تلگرام بهترین پزشکان ایران | داک تاپ

    بستن
    تبلیغات:

    داک تاپ از تمامی علاقه مندان به بازاریابی و تولید محتوی بصورت تمام وقت و یا پاره وقت-دورکاری دعوت به همکاری می کند. جهت فرستادن در خواست خود به این صفحه مراجعه بفرمایید.

    کار پاره وقت در داک تاپ

    همکاری با داک تاپ